ПОРАДИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
У
період карантину, запровадженого з приводу поширення загрози захворювання
коронавірусом, з метою вдосконалення і розширення навчального та виховного
простору школярів закладам освіти рекомендовано проводити заняття в режимі
дистанційної підтримки.
Навчально
-виховна робота має такі важливі функції: профілактичну, ціннісно-орієнтаційну,
просвітницьку і формування особистісних якостей та гарних манер.
У
новітній школі слід зробити акцент на основних аспектах моделювання наскрізного
виховного процесу, спрямованого на формування системи цінностей школярів, їх
особистісної життєвої позиції як громадянина і патріота своєї держави
Нормативна база щодо роботи педагогів
у час карантину:
Постанова Кабінету Міністрів України від
11 березня 2020 року № 211 „Про запобігання поширенню на території України
коронавірусу COVID-19”, беручи до уваги статтю 32 Закону України „Про захист
населення від інфекційних хвороб”, Указ Президента України від 13 березня 2020
року № 87/2020 „Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13
березня 2020 року „Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної
безпеки в умовах гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої
коронавірусом SARS-CjV-2”, статтю 113 Кодексу законів про працю України та
відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020
року № 406 „Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу
COVID-19”, листа Міністерства освіти і науки України від 11 березня 2020 №
1/9-154, листа Міністерства освіти і науки та ЦК профспілки працівників освіти
і науки України від 17 березня 2020 № 1/9-162 „Про умови та оплату праці
працівників закладів освіти і науки в умовах карантину”, листів департаменту
освіти і науки облдержадміністрації від 12 березня 2020 № 01-15/752, від 16
березня 2020 року № 01-15/790 „Про
оплату праці працівникам закладів освіти під час призупинення навчання через
карантин”, від 17 березня 2020 року № 01-15/796 „Про організаційні заходи для
запобігання поширенню коронавірусу COVID-19”, від 17 березня 2020 року №
01-15/803 „Про запобігання поширенню коронавірусу COVID-19”, від 19 березня
2020 року № 01-15/822, від 23 березня 2020 року № 01-15/842 „Про організацію
роботи під час карантину та проведення дистанційного навчання”, від 25 березня
2020 року № 01-15/861 „Про можливості навчання під час карантину”, листа МОН
Українивід 23 березня 2020р. №1\9-173 «Щодо організації освітнього процесу в
закладах загальної середньої освіти під час карантину» та інші.
Оригінальні форми і методи виховання
в умовах карантину
Проекти та презентації. Дистанційне
навчання дає можливість по новому опанувати різноманітні інтерактивні методи з
використанням мультимедійних технологій. Запропонуйте учням самим виступити у
ролі вчителя і створити навчальну презентацію за однією із проблемних тем: «Як
бути патріотом в період карантину?», «Що станеться, якщо я зараз піду грати
футбол із друзями?», «Як швидше подолати вірус?» і т.п..
Віртуальне відвідування музеїв.
Самоізоляція – не означає, що ви не можете відвідати музей. У ці дні учні
можуть повною мірою насолодитися віртуальними музеями України та світу,
відвідати Помпеї за допомогою VR і познайомитися з contemporary art. Пізнати
славне минуле України і осягнути українську історичну спадщину можна відвідуючи
вітчизняні музеї: на офіційних сайтах практично кожного обласного музею є
функція віртуальних відвідувань.
Інтерв’ю.
Ця форма роботи можлива у двох варіаціях: перша – учні візьмуть інтерв’ю у
своєї рідні стосовно, до прикладу, подій Помаранчевої революції; друга –
вчитель візьме інтерв’ю у когось з шанованих знавців історії в прямому ефірі
під час відео-конференції.
Квест.
Наприклад, квест «Знайди у себе вдома 10 речей, пов’язаних з українською
символікою».
«Крокодил».
Ігри і веселощі ніхто не відміняв – вчитель може зіграти з учнями в гру,
наприклад, у варіацію «Крокодила», коли вчитель загадує учням певну історичну
подію(і пише це у спільний чат), той, хто перший встигне відгадати – отримує 1
бал.
Ділимося знахідками.
Завдання для учнів – знайти в мережі оригінальний контент для проведення
виховного заходу на патріотичну тематику і скинути його у спільний чат. Таким
чином учні навчаються під час пошуку і читаючи «знахідки» інших. Вчитель лише
координує процес.
Он-лайн заняття
«Я залишаюся вдома, бо я свідомий громадянин», де в режимі онлайн-конференції
вчитель розкаже і покаже учням важливість самоізоляції. Той факт, що все
відбувається з допомогою техніки, дозволить вчителю під час тренінгу бути
закадровим голосом, а діти будуть зосереджені на наочній інформації на екрані
свого комп’ютера/телефона і в результаті зможуть краще освоїти матеріал.
Проект «Поясни молодшому»,
де учні повинні будуть у формі презентації чи відеоряду пояснити своїм молодшим
братам/сестрам або друзям що зараз відбувається у світі і чому це так важливо
дотримуватися умов карантину.
Вікторина у viber.
Це один із найзручніших додатків для швидкого зв’язку. З його допомогою
проведемо вікторину стосовно найближчої історичної дати цього місяця. Учні
мають підготуватися самостійно до вікторини, а потім вже грати. Під час
вікторини учні покращать свої навички з пошуку інформації та швидкості набору
тексту, а також розвиватимуть критичне мислення.
Взяти участь у онлайн-проектах або
організувати власний. Наприклад, студенти
Української академії лідерства запустили онлайн-проект ДОБРОДВІЖ, мета якого –
заохочення молоді до волонтерства і підтримки тих, хто цього потребує.
Он-лайн майстерні керівників гуртків
у спільноті facebook – центр виховної роботи
Челенджі
«Скажи_вірусу_ні», «#ВСЕБУДЕДОБРЕ», «
#дякуюлікарям», «#небудьбайдужим»
Флеш-моб
«#На_карантині_з_користю», під час якого учні у своїх соціальних мережах
виставлять фото вдома з зазначеним хештегом, а також відмітять своїх знайомих,
аби ті приєдналися до флеш-мобу. «Загальнолюдські цінності у дитячій
творчості», «Світ очима дітей», «Мої найважливіші життєві цінності» тощо.
Інформаційно наповнювати різноманітні
доступні види системи комунікацій (сайт, сторінка у
Facebook, блог тощо)
Просвіта та профілактика
на веб-сайтах закладів освіти, в чатах, в oнлайн групах
педагогів/батьків/учнів в телеграм,
Viber та інші. Орієнтовна тематика: «Вплив зайнятості на зниження рівня тривоги
й емоційного стану», «Як не піддатися загальній паніці», «Вплив засобів масової
інформації на психіку дітей», «Поради щодо зберігання спокою», «Перебування в
соцмережах під час карантину: фейки та перевірка фактів», «Як не перетворити
дім на пастку для батьків та дітей – корисні поради», «Рекомендації для
учасників освітнього процесу щодо заходів безпеки проти коронавірусу», «Як
важливо навчитися опановувати себе та керувати своїми емоціями» та інші.
Консультування індивідуальне, рідше групове в онлайн режимі, Skype режимі, телефонному режимі та інші.
Орієнтовна тематика: «Яким чином поліпшити соціальну ізоляцію?», «Які поради
давати батькам і дітям під час карантину?», «Яким чином цікаво
організувати спільне дозвілля?» , «Як
розмовляти з дітьми про коронавірус?» та інші.
Робота з учнівським самоврядуванням
Он-лайн заняття для лідерів учнівського
самоврядування
Он-лайн проекти для учнівського
самоврядування «Все буде добре», «Он-лайн майстерня для малят», «Твій
психолог», «Допоможи бездомним тваринам», «Марафон унікальних справ», де лідери
учнівського самоврядування запропонують свої ідеї для проектів.
Радимо
дистанційно комунікувати з учнями! Нагадуємо, що Національна гаряча
лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної
дискримінації «Ла Страда – Україна» працює у звичайному режимі – безкоштовно,
анонімно, конфіденційно. Всі можуть звернутися (або перенаправити до фахівців)
за номерами: 0 800 500 335 (зі стаціонарних) або 116 123 (з мобільних), коли
потребуватиме допомоги.
Пропонуйте
дитині для організації змістовного дозвілля під час карантину:
1.Читання цікавих книжок та журналів.
Казки, легенди та байки, легенди для дітей
українською мовою - http://skarbnu4ka.com/
Журнал для дітей віком від 4 до 10 років,
їхніх батьків і педагогів - https://jmil.com.ua/2020-1
Огляд дитячої літератури на каналі
YouTube. Відеоблог Всі Книги на каналі YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=mdH7KbUgj5o
2.Ведення читацького записника
(щоденника).
3.Створення власного лепбука, книжки. - https://uk.etcetera.media/lepbuk-yak-zrobiti-svoyimi-rukami-i-de-skachati-shabloni.html
3.Творчі заняття(аплікації, вишивки,
виготовлення ляльок-мотанок, вироби з паперу, тканини, глини).
4.Колаж бажань з вирізок старих журналів.
Дистанційно учителям та класним
керівникам у роботі з обдарованими дітьми рекомендується працювати у наступних
напрямках:
-
створення мультимедійних презентацій чи електронних
варіантів лекції, супроводжуваних демонстрацією слайдів (створення архівів
заходів (презентацій) для додаткових занять з учнями, зокрема з відсутніми на
заняттях; розробка презентацій для Дня відкритих дверей; розробка презентацій,
призначених для демонстрації колегам або на зборах батьків);
-
створення веб-сторінок;
-
надання учням і батькам можливості
звертатися до освітніх ресурсів удома;
-
відображення звітів про екскурсії,
походи, навчальні та соціальні події з розміщенням фотографій та відео;
-
допомога учням у виконанні
самостійних досліджень, створення посилань на корисні освітні веб-сайти.
Комментариев нет:
Отправить комментарий