Дистанційне навчання

                                          ПОРАДИ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

                У період карантину, запровадженого з приводу поширення загрози захворювання коронавірусом, з метою вдосконалення і розширення навчального та виховного простору школярів закладам освіти рекомендовано проводити заняття в режимі дистанційної підтримки.

                Навчально -виховна робота має такі важливі функції: профілактичну, ціннісно-орієнтаційну, просвітницьку і формування особистісних якостей та гарних манер.

                У новітній школі слід зробити акцент на основних аспектах моделювання наскрізного виховного процесу, спрямованого на формування системи цінностей школярів, їх особистісної життєвої позиції як громадянина і патріота своєї держави

Нормативна база щодо роботи педагогів у час карантину:

Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 „Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19”, беручи до уваги статтю 32 Закону України „Про захист населення від інфекційних хвороб”, Указ Президента України від 13 березня 2020 року № 87/2020 „Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 березня 2020 року „Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CjV-2”, статтю 113 Кодексу законів про працю України та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 року № 406 „Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19”, листа Міністерства освіти і науки України від 11 березня 2020 № 1/9-154, листа Міністерства освіти і науки та ЦК профспілки працівників освіти і науки України від 17 березня 2020 № 1/9-162 „Про умови та оплату праці працівників закладів освіти і науки в умовах карантину”, листів департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 12 березня 2020 № 01-15/752, від 16 березня 2020 року  № 01-15/790 „Про оплату праці працівникам закладів освіти під час призупинення навчання через карантин”, від 17 березня 2020 року № 01-15/796 „Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19”, від 17 березня 2020 року № 01-15/803 „Про запобігання поширенню коронавірусу COVID-19”, від 19 березня 2020 року № 01-15/822, від 23 березня 2020 року № 01-15/842 „Про організацію роботи під час карантину та проведення дистанційного навчання”, від 25 березня 2020 року № 01-15/861 „Про можливості навчання під час карантину”, листа МОН Українивід 23 березня 2020р. №1\9-173 «Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину» та інші.

Оригінальні форми і методи виховання в умовах карантину

Проекти та презентації. Дистанційне навчання дає можливість по новому опанувати різноманітні інтерактивні методи з використанням мультимедійних технологій. Запропонуйте учням самим виступити у ролі вчителя і створити навчальну презентацію за однією із проблемних тем: «Як бути патріотом в період карантину?», «Що станеться, якщо я зараз піду грати футбол із друзями?», «Як швидше подолати вірус?» і т.п..

Віртуальне відвідування музеїв. Самоізоляція – не означає, що ви не можете відвідати музей. У ці дні учні можуть повною мірою насолодитися віртуальними музеями України та світу, відвідати Помпеї за допомогою VR і познайомитися з contemporary art. Пізнати славне минуле України і осягнути українську історичну спадщину можна відвідуючи вітчизняні музеї: на офіційних сайтах практично кожного обласного музею є функція віртуальних відвідувань.

Інтерв’ю. Ця форма роботи можлива у двох варіаціях: перша – учні візьмуть інтерв’ю у своєї рідні стосовно, до прикладу, подій Помаранчевої революції; друга – вчитель візьме інтерв’ю у когось з шанованих знавців історії в прямому ефірі під час відео-конференції.

Квест. Наприклад, квест «Знайди у себе вдома 10 речей, пов’язаних з українською символікою».

«Крокодил». Ігри і веселощі ніхто не відміняв – вчитель може зіграти з учнями в гру, наприклад, у варіацію «Крокодила», коли вчитель загадує учням певну історичну подію(і пише це у спільний чат), той, хто перший встигне відгадати – отримує 1 бал.

Ділимося знахідками. Завдання для учнів – знайти в мережі оригінальний контент для проведення виховного заходу на патріотичну тематику і скинути його у спільний чат. Таким чином учні навчаються під час пошуку і читаючи «знахідки» інших. Вчитель лише координує процес.

Он-лайн заняття «Я залишаюся вдома, бо я свідомий громадянин», де в режимі онлайн-конференції вчитель розкаже і покаже учням важливість самоізоляції. Той факт, що все відбувається з допомогою техніки, дозволить вчителю під час тренінгу бути закадровим голосом, а діти будуть зосереджені на наочній інформації на екрані свого комп’ютера/телефона і в результаті зможуть краще освоїти матеріал.

Проект «Поясни молодшому», де учні повинні будуть у формі презентації чи відеоряду пояснити своїм молодшим братам/сестрам або друзям що зараз відбувається у світі і чому це так важливо дотримуватися умов карантину.

Вікторина у viber. Це один із найзручніших додатків для швидкого зв’язку. З його допомогою проведемо вікторину стосовно найближчої історичної дати цього місяця. Учні мають підготуватися самостійно до вікторини, а потім вже грати. Під час вікторини учні покращать свої навички з пошуку інформації та швидкості набору тексту, а також розвиватимуть критичне мислення.

Взяти участь у онлайн-проектах або організувати власний. Наприклад, студенти Української академії лідерства запустили онлайн-проект ДОБРОДВІЖ, мета якого – заохочення молоді до волонтерства і підтримки тих, хто цього потребує.

Он-лайн майстерні керівників гуртків у спільноті facebook – центр виховної роботи

Челенджі «Скажи_вірусу_ні», «#ВСЕБУДЕДОБРЕ»,  « #дякуюлікарям», «#небудьбайдужим»

Флеш-моб «#На_карантині_з_користю», під час якого учні у своїх соціальних мережах виставлять фото вдома з зазначеним хештегом, а також відмітять своїх знайомих, аби ті приєдналися до флеш-мобу. «Загальнолюдські цінності у дитячій творчості», «Світ очима дітей», «Мої найважливіші життєві цінності» тощо.

Інформаційно наповнювати різноманітні доступні види системи комунікацій (сайт, сторінка у Facebook, блог тощо)

Просвіта та профілактика на веб-сайтах закладів освіти, в чатах, в oнлайн групах педагогів/батьків/учнів  в телеграм, Viber та інші. Орієнтовна тематика: «Вплив зайнятості на зниження рівня тривоги й емоційного стану», «Як не піддатися загальній паніці», «Вплив засобів масової інформації на психіку дітей», «Поради щодо зберігання спокою», «Перебування в соцмережах під час карантину: фейки та перевірка фактів», «Як не перетворити дім на пастку для батьків та дітей – корисні поради», «Рекомендації для учасників освітнього процесу щодо заходів безпеки проти коронавірусу», «Як важливо навчитися опановувати себе та керувати своїми емоціями» та інші.

Консультування  індивідуальне, рідше групове  в онлайн режимі, Skype  режимі, телефонному режимі та інші. Орієнтовна тематика: «Яким чином поліпшити соціальну ізоляцію?», «Які поради давати батькам і дітям під час карантину?», «Яким чином цікаво організувати  спільне дозвілля?» , «Як розмовляти з дітьми про коронавірус?» та інші.

Робота з учнівським самоврядуванням

Он-лайн заняття для лідерів учнівського самоврядування

Он-лайн проекти для учнівського самоврядування «Все буде добре», «Он-лайн майстерня для малят», «Твій психолог», «Допоможи бездомним тваринам», «Марафон унікальних справ», де лідери учнівського самоврядування запропонують свої ідеї для проектів.

                Радимо дистанційно комунікувати з учнями! Нагадуємо, що Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації «Ла Страда – Україна» працює у звичайному режимі – безкоштовно, анонімно, конфіденційно. Всі можуть звернутися (або перенаправити до фахівців) за номерами: 0 800 500 335 (зі стаціонарних) або 116 123 (з мобільних), коли потребуватиме допомоги.

                                   Пропонуйте дитині для організації змістовного дозвілля під час карантину:

1.Читання цікавих книжок та журналів.

Казки, легенди та байки, легенди для дітей українською мовою - http://skarbnu4ka.com/

Журнал для дітей віком від 4 до 10 років, їхніх батьків і педагогів - https://jmil.com.ua/2020-1

Огляд дитячої літератури на каналі YouTube. Відеоблог Всі Книги на каналі YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=mdH7KbUgj5o

2.Ведення читацького записника (щоденника).

3.Створення  власного лепбука, книжки. - https://uk.etcetera.media/lepbuk-yak-zrobiti-svoyimi-rukami-i-de-skachati-shabloni.html

3.Творчі заняття(аплікації, вишивки, виготовлення ляльок-мотанок, вироби з паперу, тканини, глини).

4.Колаж бажань з вирізок старих журналів.

                                                                               Робота з обдарованими дітьми

                Дистанційно учителям та класним керівникам у роботі з обдарованими дітьми рекомендується працювати у наступних напрямках:

-        створення мультимедійних презентацій чи електронних варіантів лекції, супроводжуваних демонстрацією слайдів (створення архівів заходів (презентацій) для додаткових занять з учнями, зокрема з відсутніми на заняттях; розробка презентацій для Дня відкритих дверей; розробка презентацій, призначених для демонстрації колегам або на зборах батьків);

-        створення веб-сторінок;

-        надання учням і батькам можливості звертатися до освітніх ресурсів удома;

-        відображення звітів про екскурсії, походи, навчальні та соціальні події з розміщенням фотографій та відео;

-        допомога учням у виконанні самостійних досліджень, створення посилань на корисні освітні веб-сайти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий